V Česku se na Vánoce spotřebuje asi 18 000 tun kaprů, sdělila líbivá tvářička v sebevražedné reklamě Komerční banky.
https://www.instagram.com/p/CXmGM3Jo1e8/
Nechceme zkusit něco nového ? Snížit uhlíkovou stopu ! ….. ptala se ve videu ikona KB dnešní doby. Nebudu eko-dívku trápit prozrazením tajemství, že její hromada šatiček z jejich videí se nezrodila z kosmického prachu a papír na knihy, také není dílem kouzelného proutku.
Nepřekvapila mne ani reakce Komerční banky, která kličkuje a snaží se hrozný marketingový výstup relativizovat. Překvapilo by mne jen, pokud by oznámili, že propustili celý marketingový tým a uspořené finance dali na projekt méně potěmkinovský nebo pokud by se rozhodli úvěrovat pouze ekologicky neutrální/pozitivní projekty (ale kapři si rybník nevypustí, prachy nesmrdí ….).
Co mne dorazilo ?
Na instagramu je u videa knižní dívky uvedeno „placené partnerství s komercka“. Video se dostalo do veřejného prostoru, dívka sdělí „divákům“, že „V Česku se na Vánoce spotřebuje asi 18 000 tun kaprů …“. Opravdu nikdo v KB neumí podělit 18 000 tun počtem obyvatel České republiky (10,7 milionů k 2020) ? Skutečně za toto KB zaplatila ? Kdyby mi toto sdělila moje dcera na prvním stupni ZŠ, tak uroním slzu neb kulhá představa, že včetně novorozenců, vegetariánů/veganů, nemajetných či dalších osob s odporem ke kapřímu masu, se zkonzumuje (či vyhodí) 1,68kg masa na hlavu za den (max. dva).
Bankovní ústav neovládá kupecké počty.
Nicméně uznávám, že banky se snaží i snižovat uhlíkovou stopu, rozdávají oprátku klientům. Každý svého štěstí strůjcem.