Let s ČSA byl jako každý jiný a zde žádná výtka. Nejsem zhýčkaný cestující, který by komentoval chudou bagetu či jinou blbůstku, stačí mi přesun z A do B. Kde je tedy jádro mojí nasranosti ? Koupil jsem si u nich letenky a dokonce je zaplatil. Ke koupi jsem nedostal doklad, tak jsem se začal pídit neb vím, že cifršpióni potrestají každou chybějící drobnost v účetnictví. Zjistil jsem, že si musím o daňový doklad požádat internetovým formulářem.
Hanba 002 poprvé: ztratil jsem čas vyplňováním většiny totožných údajů jako jsem vyplňoval při koupi. Hanba 002 podruhé: formulář nešel vyplnit, neboť musíte vložit 13 místný kód (číslo letenky) a přitom číslo letenky je dlouhé 15 znaků. Nikde unformaci o nutnosti zkracování číselného kódu o poslední dvě hodnoty nenajdete a zjistíte to až na infolince, kde vás automat stále dokola informuje, že jste si zvolil ČSA (a já k tomu do ticha kanceláře dodal – BOHUŽEL).
Hanba 002 potřetí: formulář se několikrát sekl či skončil na stránce 500 a já mohl vše zadávat znovu.
Hanba 002 počtvrté: než se dovoláte na infolinku, tak ztratíte dost času. Doufám, že se nejedná o placenou linku, jinak bych si provrtal koleno. Bylo mi líto obsluhy na lince a tak jsem jí nenadával, protože bych tím ničemu neprospěl a té paní zkazil den (stačí, že mi ho ČSA zkazily).
Hanba 002 popáté: po odeslání formuláře mi došlo, že doklad dostanu do 14 dnů. V dnešní době ? To tam teta účetní bude psát na psacím stroji přes kopírák ?
Hanba 002 pošesté: pokud si nezažádáte o daňový doklad do 15. dne následujícího měsíce po letu, tak máte smůlu.
Opravdu by to nešlo automatizovat a ke každé platbě vydat automaticky daňový doklad ? Aplikace za dvě padesát. Letenky Aeroflot, Pobeda, Paegasus vydali potvrzení o platbě obratem. U ČSA mám jen výjezd z mé platby kartou a letenku bez uvedení ceny. Dle ČSA letenka jako doklad stačí (letenka bez uvedení placené částky) a prý doklady vydávají jen korporátní klientele.
Tož se vlastně nedivím, že tato společnost je od března 2021 v úpadku (dle wiki). Já se vlastně divím, že ještě funguje. Hodina života v …… a ČSA i vy jste si zaplatili osobu, která musela řešit tuto pitomost (jen se bojím, že se mi smějete, protože to bylo z mé platby). Tak příště raději z/do Ruska s jinou společností.
Přitom je tak snadné něco takového zautomatizovat… Odpověď ČSA o nakupujícím v obchodě je spíš trapná. Nedostane fakturu, ale účtenku – pořád je to ale nějaký uznatelný doklad.